/ }

13 Ocak 2013 Pazar

Ispanaklı Boşnak Böreği

Babam boşnak olduğu için börek bizde sıkça yapılır. Annem küçük yaşta evlenmiş. Rahmetli babaannemin yanında börek konusunda çok iyi yetişmiş. Harika börekler yapar canım annem. Ben ondan uzak olduğum için bazen kendim açıyorum. Tadı anneminkine epey yakın. Ancak hala muntazam yufkalar açamıyorum :) 

Annemin bloğuna göz atmak isterseniz:


Öncelikle un, su, tuz ile hamurumuzu yoğuruyoruz. Sonra iç malzememizi hazırlıyoruz. Oğlum için çeşit olması açısından bir yufkayı kıymalı yaptım. Siz de çeşitlendirme yapabilirsiniz. İç malzemede kıyma-soğan, kara kabak-soğan, patates-soğan yada ıspanak-soğan kullanabilirsiniz. 





Sonra yufkamızı yerinizin müsaitliğine göre açın. Benim küçük bir sofram var. Annemin sofrası çok büyük olduğu için rahatça açabiliyor. Açtıktan sonra çok ince olmazsa dert etmeyin. Üzerini zeytinyağı ile yağlayın. 



Sonra fotoğraftaki gibi yufkayı açıp kapatarak yağı yaydırın. Bu yaydırma işlemini mutlaka bu şekilde yapın. Başka bir araç kullanarak yaydırırsanız çok yağlı bir böreğiniz olur. Bu şekilde yağı en az kullanmış olursunuz. İç malzemeyi yaymadan yufkanın her yanından hafifçe dışa doğru çekin. Böylece yufkanız biraz daha incelecektir. 



Böreğin iç malzemesini yufkaya yayın. Patates veya ıspanaklı börek yaparken mutlaka suyunu sıkıp, malzemeyi yayın. İki tarafından da içe doğru çok sıkı olmayacak şekilde sarın. 


Tepsiyi yağlayıp börekleri yerleştirin.



 200 C fırında 40 dk kadar pişirin.  Fırından alınca üstünü örtüp 10 dk kadar dinlendirip servis edin. Afiyet olsun. 






11 yorum:

  1. Canım Kızım; harika olmuş ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol babacığım. Görsel olarak da daha güzel yapmayı becerdiğim zaman, sana da yapacağım inşallah. Yıllar önce istemiştin benden.

      Sil
  2. ebru süper olmuş canım ya annemde çok güzel yapar bunu bende yapıyorum ama anneminki gibi olmuyor yufkayı kendi açıyor ben hazır kullanıyorum galiba ondan benimkinin tadı onun gibi olmuyor ne dersin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım hazır yufkayla kesinlikle aynı tat yakalanmıyor. Açmayı dene, inan çok zor değil. Yağladıktan sonra ellerinle çekiştirerek inceltebilirsin. Bir kaç denemeden sonra epey güzel bir tat elde edebilirsin. Hamuru tutarken çok yoğur. İyice özleşsin. O zaman kolay açılan bir hamur elde ediliyor. Unun kalitesi de çok önemli tabi. Siz de boşnak mısınız İncicim? Ayrıca yorumun için çok teşekkür ederim , beni çok mutlu ettin :)

      Sil
    2. boşnak değiliz canım anne tarafım yörük benim bu börek hamur işlerinde çok başarılı oluyor yörükler komşumuz vardı boşnak annem onla beraber yapardı bu böreği sürekli ordan biliyorum vallahi ısapanaklarda bahçe ıspanağı olurdu kendi yetişştirdikleri hakkaten tadına doyum olmaz 1sini hemencik biterdi :)
      hamur açıyorum canım ama annem incecik açıyor tabi bu birazda yetenek ve sürekli likten gelen el alışkanlığı benimkiler kalın oluyor bide nebilim hazıra alışmısızya kolaımıza geliyor ama deiğin gibi tadı asla aynı değil o yufkadaki yavanlık hemen belli oluyor hazırda

      Sil
  3. Maşallah...
    Eline sağlık süper görünüyor çıtayı ii ce yükselttin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım arkadaşım. Sana da yaparım bir gün inşallah :)

      Sil
  4. ellerine sağlıkda öyle fotolarla doymadım ben :) kargoyla gelir bu börek istiyorum lamıcimi yok :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yollarım, börekle mi korkutacaksın beni :) En iyisi yerinde yemek, evime gel, daha güzellerini yapayım.

      Sil
  5. bayıldımmmm ellerine sağlık kısmet olursa bşirgünde bize yaparsın dimiii?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lerzancığım ne demek! Ne zaman istersen. Sen geliyorum de yeter ki.

      Sil

Yorumunuz için teşekkürler :)


giriş

KUMANDA PANELi

YÖRESEL YEMEKLER

81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri