/ }

23 Nisan 2013 Salı

Kızımın yaş pastası :)


   

Tüm malzemeleri dolaptan sabahtan çıkardım , Üzerini çikolatalı puding ve bonibonla kapladım süsleme sizin hayal gücünüze kalmış 

4 subardağı un
1,5 su bardağı şeker (çok tatlı sevenler ölçüyü 2 bardak yapabilirler )
1,5 su bardağı süt
4 yumurta
1 bardak sıvıyağ
1 tutam tuz
1.5 kabartma tozu
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu

şekerle,yumurtayı köpük haline gelecek şekilde çırptıktan sonra süt ve sıvıyağı da koyup bir kere daha çırptım fazla çırpmadım.daha sonra un,kabartma tozu,tuz,vanilyayı elekten eledim.mikserle karıştırmadım bu sefer.elimde malmezemeler iyice birbiriyle karıştığından emin olana kadar karıştırdıktan sonra yağlanmış kalıba 3/4 oranında kek hamurunu koydum.geri kalan malzemeyi bir paket kakao ile karıştırıp kalıbın üzerine döktüm kaşıkla gelişi güzel karıştırdım alttaki hamurla.çok fazla karıştırmadım bu sefer tüm kek kakaolu olabilir  170 dereli önceden ısıtılmış fırında pişirmeye bıraktım.yaklaşık 45-50 dk kadar pişti.30 dk dan sonra kürdan batırdım kürdana hamur gelmedi ama kekin altı güzel pempeleşse de üstü istediğim gibi olmamıştı.cam kalıbın böyle güzelliği var.kekin altının,üstünün pembeleşmesini takip edebiliyorsun.fırının alt üst ayarını kapayıp sadece üste sıcaklık gelecek şekilde ayarladım.ve en üst gözüne koydum kalıbı.fırının derecesini de 150 ye düşürdüm.yaklaşık 15-20 dk kadar ağır ağır biraz daha pişmesini sağladım.piştiğinden emin olunca çıkardım.kalıpta 20 dk kadar dinlendi.ters çevirip çıkardım.ilk defa yumuşacık dışardan aldığım kekler gibi bir kekim oldu 

bu kekin böyle olmasında

kesinlikle tüm malzemelerin oda sıcaklığında olmasının
şeker ve yumurtadan sonra çok fazla çırpmamamın
belki bir fıske tuzun
1,5 paket kabartma tozunun etkisi var diye düşünüyorum. 



1 yorum:

  1. Çok güzel görünüyor.... tam prenses pastası olmuş... ellerine sağlık :) oğlum şimdi yap diye tutturdu :)))

    YanıtlaSil

Yorumunuz için teşekkürler :)


giriş

KUMANDA PANELi

YÖRESEL YEMEKLER

81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri 81 ilin yöresel yemekleri